Zaznacz stronę

Znamy już wyniki plebiscytu – samochód ciężarowy roku 2017. Walka była zacięta, rynek obfity, a konkurencja ostra. Na najwyższym stopniu podium uplasowała się najnowsza Scania serii R/S. Drugie miejsce przypadło Iveco Stralis XP/XN, zaś najniższy stopień podium został zarezerwowany dla Mercedes-Benz Actros. Przyjrzyjmy się dokładniej tegorocznym laureatom z uwzględnieniem najnowszych technologicznych innowacji.

Scania serii R/S.

scania

Praca nad konstrukcją opiewająca w najdrobniejsze detale trwała ponad 10 lat. Ten żmudny okres czasu przyniósł wiele rewolucyjnych rozwiązań, które przyczyniły się znacznie do zwycięstwa w tegorocznym plebiscycie.  Diametralnej zmianie w stosunku do poprzednich – długodystansowych wersji uległy przede wszystkim kabiny.  Nowe fotele, nowy układ schowków, nowe zastosowania w kwestii łóżka, inne deski rozdzielcze.  Bogatsze wyposażenie, to nie jedyne plusy tej maszyny. Warto skupić się na eleganckim stylowym wyglądzie, który przykuje wiele spojrzeń podczas długich tras.  Jeśli chodzi o aspekty techniczne to fundamentem gamy silnikowej pozostały 13-litrowe jednostki zaczynające się od 410KM. Wersję oczko wyżej stanowi układ 450 konny, zaś szczytem jest 500. W stosunku do poprzednich rozwiązań, które były krytykowane głównie ze względu na nadmierne zużycie paliwa, konstruktorzy zapewniają ograniczenie zużycia nawet o kilka procent. Odpowiedzialna za taki stan rzeczy jest zmodernizowana aerodynamika i układ jezdny.

Iveco Stralis XP/XN.

ivecoW transporcie dalekobieżnym liczy się przede wszystkim komfort i ekonomiczność.  Redukcja CO2 oraz zmniejszenie TCO sprawiło, iż przy znakomitych osiągach zużycie paliwa jest minimalne i właśnie tym cechuje się nowy Iveco Stralis XP/XN – posiadacz drugiej lokaty. Producenci zapewniają o kompleksowym rozwiązaniu transportowym wyprzedzającym kolejne kilka lat w branży konstrukcyjnej, czy mają rację? Wszystko na to wskazuje, dlatego że wykorzystanie innowacyjnego systemu Smart EGR pozwoliło na drastyczne obniżenie spalania na długich i płaskich trasach.  Aktualnie jest to najlepszy wybór na rynku rekomendowany odbywaniu długich i żmudnych tras.

zarządzanie flotą - menadżer floty

Mercedes-Benz Actros.

mercedesTej marki nikomu nie trzeba przedstawiać. Niemiecka solidność, precyzja oraz trwałość – to cechy jakimi w każdym segmencie od pokoleń odznaczał się Mercedes. Podobnie jest w przypadku samochodów ciężarowych. Czym zawdzięcza miejsce na najniższym stopniu podium ten technologiczny majstersztyk? Przede wszystkim dzięki zastosowaniu innowacyjnych komponentów układu napędowego oraz nowo zaprojektowanych kabin zapewniających bezpieczeństwo, komfort oraz wygodę. Duża liczba innowacyjnych dodatków sprawia, że pojazd poza ekonomicznością oferuje możliwość wielu udogodnień podczas codziennej pracy kierowców. Wielofunkcyjna kierownica, wygodne fotele i zewnętrzny wygląd samochodu ciężarowego z pewnością znajdą wielu amatorów, którzy zakochają się w nowej – najwyższej jakości.

Trudno wybrać jedną propozycję z trzech – nie bójmy się użyć tego słowa – rewelacyjnych. Rok 2017 ukazał zupełnie nowe – kosmiczne rozwiązania w kwestiach konstruktorskich poparte milionami kilometrów testowych. W gwoli statystyk różnice punktacji przyznawanej przez jury były niewielkie. Scania uzyskała 149 punktów, Iveco – 90, zaś Mercedes 45.  W skład sędziowski wchodzili najbardziej szanowani dziennikarze głównych czasopism z branży transportowej na terenie najważniejszych państw Europy.